מכתב מחברת הביטוח

רוביק רוזנטל | 10 בנובמבר 2015
U.S. Army Corps of Engineers Europe District; Flickr

מישהו צריך ללמד את הבנקים וחברות הביטוח שלא כולנו גנבים ורמאים

כרטיס האשראי שלי סיים את חייו, תוקפו פג כדרך כל כרטיס וקיבלתי מן הבנק כרטיס חדש ולו מספר חדש. הבנק על פי עדותו אמור היה להעביר את הוראות הקבע לכרטיס החדש, אבל יש חורים במערכת, ועל כן קיבלתי מחברת הביטוח שומרה, שבעה ימים אחרי פקיעת הכרטיס, מכתב בזו הלשון (הסוגריים הם תוספות שלי):

"הריני להודיעך כי לא כובדה הוראת הקבע בגין הפוליסה הנ"ל. להלן הפרטים: תשלום בסך 252 ₪ (!) בתאריך 8.11.15. באמצעות הוראת קבע לחיוב בכרטיס מספר כך וכך. סיבת ההחזרה: כרטיס גנוב(!!!).

מכאן ואילך הודיעו לי על הוצאות הטיפול שבהם כבר חויבתי לרבות "הצמדה במידה (כלומר?) והפרשי מידוד (מה זה מידוד?)". חוב שלא יוסדר תוך 15 יום  - הפוליסה תיכנס להליכי ביטול, וכל חוב אחר יועבר לטיפול משפטי.

זאת אומרת, את הכרטיס ששירת אותי נאמנה ארבע שנים חמסתי, גנב שכמותי, מעצמי. בדיקה חפוזה בהיסטוריה הייתה מבהירה לחברת שומרה שהכרטיס הזה שלי, וגם ידוע להם בדיוק מתי פג תוקפו, אבל למה להתאמץ כשיש מכתבי שטנה שמנסחים עורכי דין שתפקידם להעניק לנו הרגשה שאנו גנבים ורמאים? מעתה אני מועמד לאובדן הביטוח ולהעמדה למשפט כלשהו, וזאת אחרי שהפוליסה מכובדת גם מכובדת שנים רבות, ובמקום מכתב מאיים אני ראוי, לדעתי, לתעודת הוקרה מטעם החברה שאני ורבים אחרים מפרנסים אותה.

המכתב הזה הוא כידוע משל. המכתבים שאנו מקבלים מבנקים, חברות ביטוח ועוד מאותו זן מנוסחים (כמעט) כולם בלשון שמציגה אותנו כפושעים פוטנציאליים, עד שנוכיח את ההיפך.

הייתי מציע לחברת שומרה לנסח, באמצעות עורך דין שנפשו לא הושחתה עדיין, מכתב בזו הלשון: "כלקוח קבוע ונאמן המשלם תמיד במועד, מצאנו שהוראת הקבע האחרונה לא כובדה. מן הסתם נפלה כאן טעות, ואולי הוחלף כרטיסך. נשמח אם תברר את הנושא ותיידע אותנו בעניין, רצוי בהקדם".

ואם לא עניתי, ולא עשיתי, ועבר עוד חודש, ועוד חודש, בבקשה, תבטלו את הביטוח, תתנפלו עלי עם עורכי דין אחרים הרעבים לעבודה. אבל מכתבים מהסוג שניסחתי בפיסקה הקודמת לא נלמדים כנראה בשום פקולטה למשפטים.

 



תמונה ראשית